Model Numerologic de Tipologizare


MNT® - Model Numerologic de Tipologizare®

Modelul numerologic de tipologizare® este un model distinct de tipologizare, determinat de termeni și concepte cu care operează Școala vestică de numerologie, adusă și dezvoltată în România de Anatol Basarabpsiholog, specialist în consiliere pedagogică și educațională, numerolog recunoscut internațional pentru acuratețea analizelor și prognozelor sale – și care poate fi aplicat cu succes în diferite sisteme, de la om, la familie, la organizație, instituție sau la societate, cu scopul de a optimiza modul de înțelegere și de gestionare a acestora. 

 

Cei doi fondatori și teoreticieni ai MNT®, Modelul numerologic de tipologizare, sunt Roxana Iorgulescu Bandrabur și Adriana Nicolae, numerologi traineri acreditați de Asociația Numerologilor din România, Modelul fiind înregistrat la OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci) cu nr.178358, cu data de publicare a mărcii: 31.01.2022. 

Sintagma „model numerologic de tipologizare” a fost folosită pentru prima oară în România, dar și la nivel internațional, de Roxana Iorgulescu Bandrabur în proiectul „Numerele în cultura organizațională”, realizat și susținut în cadrul examenului de formare profesională (calificare de Formator) de la Centrul de calificare și perfecționare Athena din București din 30 iulie 2020. 

Asociația Numerologilor din România deține marca MNT® și este titularul exclusiv al tuturor drepturilor asupra mărcii MNT®.

Folosirea mărcii fără acordul ANR atrage după sine răspunderea în fața justiției. 

Reproducerea integrală sau parţială a conținutului mărcii MNT®, cu scop comercial sau gratuit, fără permisiunea scrisă a deţinătorului copyrightului reprezintă o încălcare a legislaţiei cu privire la protecţia proprietăţii intelectuale şi se pedepsește penal şi/sau civil în conformitate cu legile în vigoare.

Particularitatea MNT®, modelul numerologic de tipologizare, constă în faptul că folosește metode proprii, specifice numerologiei practice, care vizează audienţa accesibilă, pentru a individualiza și pentru a eticheta o metodă, un ansamblu de relații care descriu și caracterizează interdependențele dintre parametrii unui sistem analizat din perspectiva „de către public și pentru public” (= exoterică) a numerologiei. 

 

Fizica cuantică ne-a arătat faptul că tot ceea ce există în Univers are o vibrație și știm că această vibrație se exprimă printr-un număr.

Tot ce ne înconjoară poate fi descris în primul rând prin cifre – vârsta, înălțimea, greutatea, numărul obiectelor, distanțe, mărimi, viteze, lungimi de undă, culori, sunete care, în cele din urmă, sunt tot cifre.

În plus față de valoarea cantitativă a cifrelor, pe care o înțelegem datorită matematicii, fizicii, chimiei, cifrele au și o valoare calitativă, simbolică.

La rândul nostru, ca ființe umane, suntem energie, frecvenţă şi vibraţie, astfel că data nașterii (a cărei vibrație nu se schimbă niciodată, aceasta constituindu-se într-o constantă a vieții fiecăruia dintre noi) creează o formulă numerică ce ne însoțește pe tot parcursul vieții.

Recunoscând că există o ierarhie în Univers și pornind de la principiul că nimic nu este static, ci că totul este energie care vibrează în jurul nostru, putem să înțelegem cum numerele transmit o energie care influențează tot ceea ce există și că forța lor îl atinge și pe om, modelându-i caracterul și alegerile.

Vibrațiile emise de data nașterii ne permit, între altele, să facem o analiză exactă a caracterului omului, să identificăm capacitățile, calitățile puternice și sensibile ale personalității, cu scopul de a realiza un program de comportare personală și profesională pentru a garanta bunăstarea și prosperitatea, deci creșterea calității vieții.

Nu este vorba despre nimic magic și nici profetic. Este vorba despre calcule matematice concrete și interpretare obiectivă, căci numerologul lucrează cu baze și principii fixe, fără să facă aprecieri subiective și fără să se lase influențat de subiectul analizei. Subiect care reprezintă, de fapt, un sistem, fie acesta celulă, om, familie, organizație, instituție, societate, etc.

Scopul nostru firesc nu este de a schimba lumea sau pe ceilalți, ci noi înșine să evoluăm, să aprofundăm cunoașterea și să ne extindem spațiul conștiinței, pentru a putea vedea lumea din multiple perspective, pentru a înțelege mai bine complexitatea realităților care ne-au format și ne înconjoară în permanență. 

 

MNT® în Educație

MNT® – Model numerologic de tipologizare® este un instrument desprins din sfera „educație; instruire”, ce aduce claritate în noua direcție a cercetărilor nonformale interdisciplinare și  fundamentează normarea trăsăturilor structurale comune/distincte ale diverselor sisteme pe care utilizatorul mediu le poate analiza (de la om, la grup, organizație, stat ș.a.m.d.) și a tuturor metodelor de clasificare specifice domeniului numerologiei și a perspectivei „pentru public” (= exoterică) a acesteia.

Ca exemplu al aplicabilității acestuia, încă din luna ianuarie a anului 2021, în urma contextului pandemic și a derulării actului educațional exclusiv în mediul online în România, Asociația Numerologilor din România (ANR) a propus dascălilor români spre studiu și verificare instrumentul Model numerologic de tipologizare – MNT®, nucleu al proiectului gratuit „Numerologia – o 9 legătură dascăl-elev”, un instrument eficient de gestionare optimă de către educatori, învățători, profesori a situațiilor în care au preluat clase de la zero, cu elevi în spatele unui monitor, a căror situație familială și socială nu o cunoșteau, a căror mimică și al căror limbaj nonverbal nu reprezenta un indicator valid în actul educațional, cu elevi ai căror factori motivaționali nu erau cunoscuți, etc.

MNT® este un instrument de cunoaștere mai rapidă și mai profundă a elevilor, cu scopul valorificării potențialului nativ al acestora, oferind un ansamblu de caracteristici cu ajutorul cărora pot fi identificate personalizat calități și vulnerabilități ale copiilor, fiind astfel asigurată foarte repede baza pe care profesorii pot aplica instrumentele psihopedagogice binecunoscute. Aplicând MNT®, cadrele didactice pot cunoaște tipul de personalitate a fiecărui elev și altfel decât o cunosc prin metodele tradiționale consacrate.

MNT® este o metodă complementară științelor psihopedagogice clasice, un adaos educaţional subsumat educaţiei nonformale, și nu intră în competiție cu alte domenii.

MNT® Modelul numerologic de tipologizare își dovedește eficiența și în condițiile unei societăți din ce în ce mai tributare algoritmilor digitali, în care viteza crescută și cantitatea informațiilor livrate în sistemul educațional se constituie în mari provocări de ambele părți ale catedrei: dascăli, elevi, părinți. Este motivul care a generat continuarea și după pandemie a proiectului „Numerologia – o 9 legătură dascăl-elev”.

Urmând principiul firesc al procesului de dezvoltare, din interior spre exterior, cu care ar trebui să opereze orice sistem educațional, ANR propune MNT® – Modelul numerologic de tipologizare, un model ce completează tabloul metodelor de eficientizare a practicii educaționale, menit să optimizeze:

 

 

  • modul de înțelegere, în primul rând, a personalității elevului,
  • modul de gestionare a dinamicii relației profesor – elev și elev – elev,
  • modul de adaptare a cadrului didactic la realitatea obiectivă a grupului de elevi și a activității sale profesionale, evitând astfel alterarea actului educațional prin stereotipuri, modele culturale împrumutate și adaptate forțat/agresiv la un tipar identitar, credințe și filosofii germinate din planuri subiective, particulare, neconstructive în contextul diversității în care se desfășoară actul educațional, cu elevi provenind din medii sociale diferite, din familii cu nivel cultural diferit, din țări diferite, precum este cazul copiilor români care trăiesc în afara granițelor României.

Elevii au capacități și calități ascunse în ei, însă și le vor manifesta în exterior în moduri diferite, în conformitate cu mediul lor de viață, cu dorințele și scopurile acestora. Ei sunt condiționați de o mulțime de factori – calitățile părinților, obiceiurile, tendințele, valorile, cultura și subcultura care și-au exercitat influențele asupra lui, nivelul de  civilizație al țării în care s-a născut, ș.a.m.d.

Prin numere cunoaștem potențialul și vulnerabilitățile elevilor la nivel individual, analizând data nașterii, dar și la nivel colectiv, analizând grupul/echipa în raport cu întreaga clasă. Astfel, pot fi identificate cele mai eficiente metode de motivarepersonalizate.

Modelul numerologic de tipologizare® facilitează îmbinarea într-un mod conștient a calităților și vulnerabilităților, în manifestare interioară și exterioară, ale fiecărui elev în parte, chiar dacă aceasta presupune un efort mai mare din partea dascălilor, ca argument al unei abordări a copilului (adultul de mai târziu ce-și pune semnătura pe propria lui creație – societatea de mâine) ca Subiect (ce-și poate asuma responsabilități) și nu ca Obiect.

MNT® – Modelul numerologic de tipologizare devine un atu în bagajul cunoașterii, fiindcă, pe baza acestuia, dascălul poate identifica rapid și în cel mai eficient mod cu putință:

  • Calitățile interioare, nivelul psihic, esența structurii interioare a elevului
  • Calitățile exterioare ale elevului, cum se manifestă în exterior, în relațiile lui cu alții, cu familia, cu colegii, poziția lui față de legile societății/comunității
  • Comportamentul general și motivațiile elevului, așa cum este el în integralitatea sa, armonizând structura sa interioară cu manifestarea sa exterioară
  • Vocația elevului, scopul pe care acesta îl are de îndeplinit ca adult, locul unde trebuie să ajungă, pentru ce a venit el pe lume
  • Reperele în drumul către scop, instrucțiunile pe care le are de respectat în devenirea lui ca om
  • Orientarea elevului către o profesie de viitor, pentru a nu comite greșeli de orientare către un scop într-o direcție în care el nu va avea succes dacă nu are calitățile psihoenergoinformative necesare.

Reușind astfel:

  • Să stabilească un set personalizat de norme, coduri și legi în baza cărora își va desfășura actul educațional
  • Să relaționeze cu fiecare elev într-un mod eficient, antrenându-i în actul de comunicare pe toți, nu doar pe cei mai activi și mai bine pregătiți
  • Să identifice metode atractive prin care poate comunica țintit fiecărui tipar de elev conținutul materiei predate
  • Să plaseze fiecare elev în grupul de studiu exact pe locul potrivit, știind cu exactitate ce calități poate să stimuleze sau să inhibe în acesta
  • Să identifice cele mai eficiente metode de a motiva fiecare elev să învețe
  • Să identifice modalitatea fiecărui elev de a se raporta la profesor, la actul educațional și la sistemul instituțional
  • Să echilibreze balanța aprecierilor pozitive cu cele negative, evitând supraaprecierea sau subaprecierea elevilor
  • Să identifice rapid tipul factorilor de stres pentru fiecare elev
  • Să îi ajute pe elevi să se cunoască mai bine, înțelegându-și rolul în colectiv
  • Să argumenteze obiectiv ideea de complementaritate în grup
  • Să crească gradul de respect și colaborare între elevi
  • Să înțeleagă dinamica grupului de elevi
  • Să evite conflictele social-psihologice din colectiv
  • Să își dezvolte aptitudinile pegadogice și să aibă sentimentul împlinirii profesionale, a actului educativ împărtășit

În acest sens, cadrul didactic va opera în cadrul modelului numerologic de tipologizare® cu arhetipurile cifrelor de vibrație 1-9, toate procesele din univers petrecându-se, de altfel, pe baza acestor cifre, într-un proces continuu, de la 1 la 9.

Arhetipurile sunt structuri profunde a psihicului, înnăscute, ce generează imagini simbolice și guvernează organizarea experienței umane, pe care le împărtășim la nivel subconștient și care ne predispun la răspunsuri și manifestări specifice în situații date.

Arhetipul numerologic se aplică în orice context în care întâlnim un simbol  numeric, o cifră. Ființa umană este o combinație complexă a tuturor acestor 9 arhetipuri, care se manifestă într-o dinamică unică și irepetabilă la fiecare.

Cele 9 arhetipuri, din perspectiva folosirii Modelul numerologic de tipologizare®  în educație, ne vorbesc despre potențialul nativ – caracteristici, atribute, trăsături și manifestări ce creează comportamente specifice.

Modelul numerologic de tipologizare aplicat în cadrul proiectului educativ „Numerologia – o 9 legătură dascăl – elev” este structurat pe:

 

  1. a) Cifra de vibrație interioară
  • arată cum este copilul în interiorul lui, cum se percepe pe el și în el
  • programele după care copilul rulează (reacții, instincte, ce (nu) îi place, calitățile, vulnerabilități, porniri, abilități, frici, aptitudini, talente)
  • lumea lui subiectivă, caracteristicile interioare, modul de structurare interioară, ritmul trăirii interioare, nivelul vibrațional al lumii interioare
  1. b) Cifra de vibrație exterioară (socială)
  • arată modul de manifestare a copilului în relația cu ceilalți
  • cum îl văd și îl percep ceilalți, felul în care se prezintă și cum își joacă rolurile sociale
  • lumea lui obiectivă, felul în care trăiește în mediul în care se află, masca lui socială
  1. c) Cifra de vibrație globală
  • dezvăluie comportamentul general și motivațiile copilului, așa cum este el în integralitatea sa, armonizând vibrația interioară cu cea socială
  • oferă suportul necesar depășirii provocărilor și obstacolelor în viață
  • este un instrument util în dinamica între doi colegi sau în grup
  1. d) Cifra destinului
  • indică în ce direcție să se îndrepte copilul ca profesie pentru a putea obține cel mai ușor succesul
  • arată ce i-ar fi cel mai la îndemână să facă, astfel încât să simtă că muncește de drag, cu pasiune și cu sens
  • copilul are nevoie de încurajare în lucrurile pe care le face cu mai puțină ușurință și de canalizare/îndrumare înspre domeniul în care este dotat nativ
  1. e) Coloane, linii și diagonale – vectori în matrița psihoenergoinformativă
  • matriţa psihoenergoinformativă – o rețea de computere conectate între ele și interdependente, reprezentate prin căsuţele de la 1 la 9
  • coloanele 123 (vectorul energetic), 456 (vectorul volitiv), 789 (vectorul creativității)
  • liniile 147 (vectorul rațional), 258 (vectorul relațional), 369 (vectorul instinctual)
  • diagonalele descendentă 159 (vectorul aprofundare) și ascendentă 357 (vectorul scopurilor cotidiene)

Totul fiind integrat în „CICLUL de 9 ani”

  • totul în această lume are un grafic după care funcționează; viața este repetitivă și, dacă fiecărei etape i se acordă atenția cuvenită, copilul (viitorul adult) are ocazia să se dezvolte optim și să nu repete greșelile
  • fiecare ciclu de 9 ani (1-9/9-18/18-27…) este diferit şi aduce cu sine informaţii, experienţe, cerințe de dezvoltare și încercări noi în comparaţie cu ciclul precedent sau următor
  • la rândul său, fiecare an al ciclului este irepetabil și aduce cu sine ceva nou atât ca libertăți, cât și ca responsabilități

 

MNT® în Cultura organizațională

La orice tip de cultură organizațională ne-am referi, cultura puterii centralizate sau cultura „pânză de paianjen”, cultura rolului specializat sau cultura „templu”, cultura sarcinii sau cultura „rețea” și cultura personală (individuală) sau cultura „roi”, prin aplicarea MNT® – Modelul numerologic de tipologizare:

 

 

· Este evitat conflictul social-psihologic din colectiv.

· Este efectuată organigrama locurilor de muncă în concordanță cu calitățile individuale ale matrițelor psihoenergoinformative ale fiecăruia și în conformitate cu pregătirea profesională a angajaților.

· Sunt identificate interesele superioare în colectiv și posibilitățile lor de creștere prin analiza priorităților de vârstă în grupă și a calităților lor social-psihologice.

· Este trasat un plan precis al serviciilor garantate.

· Sunt identificate rapid tipologiile de angajați: liderul, expertul, pragmaticul, organizatorul, mediatorul, creativul, empaticul, coechipierul, partenerul, asociații corespunzători scopului propus.

·  Se poate lucra cu partenerii astfel încât să fie garantate stabilitatea și succesul.

· Se realizează selectarea, repartizarea și avansarea în posturi și funcții a personalului.

· Se prioritizează grupele de vârstă în componența personalului și se identifică motivarea de conduită (prioritatea social-psihologică de calitate a personalităților din interiorul grupelor).

 

Prin MNT® se poate cunoaște potențialul (calități și vulnerabilități) angajaților la nivel individual, analizând data nașterii, dar și la nivel colectiv – cunoscut faptul că nu avem cu toții aceeași înclinație pentru aceeași meserie, aceeași energie sau voință, creativitate, dorință de implicare sau capacitate de muncă – și analizând grupul/departamentul în raport cu întreaga organizație.

De pildă, poate fi identificat încă din faza de dosar a angajării candidatul al cărui tipar corespunde postului disponibil în companie/instituție/organizație. În ceea ce privește numirea liderului de echipă, 1 este corespondentul arhetipal al acestui rol, dar fiecare individ ce ocupă o astfel de poziție are propriile calități și vulnerabilități, ceea ce face ca șefii să se comporte diferit.

 

Utilizând MNT®, aceste caracteristici sunt ușor de identificat, întreaga dinamică a colectivului putând fi în felul acesta armonizată.

 

De asemenea, poate fi armonizată foarte ușor echipa, operând câteva schimbări minime: de la schimbatul locului fizic în birou, la permutări de personal între echipe (fie acestea aflate în același spațiu fizic sau în mediul online). Sarcinile sunt repartizate țintit, în așa fel încât să crească eficiența și productivitatea, etc.

Astfel pot fi identificate cele mai eficiente metode personalizate de motivare, fiindcă omul este și subiect, nu doar obiect ce poate fi măsurat și cântărit.

 

De altfel, în ultimii ani, numărul companiilor autohtone care au apelat la servicii de consultanță numerologică – atât la nivel de angajați, cât și la nivel managerial – a crescut, iar firmele au oferit un feedback foarte încurajator privind colaborarea în acest sens și au raportat optimizarea activității de management, o mai bună motivație a angajaților și creşterea productivităţii.

 

MNT® în Cuplu și Familie

În sfera relațiilor de cuplu și familie, MNT®Modelul numerologic de tipologizare facilitează și optimizează atât procesele de autocunoaștere, comunicare conștientă și ecologie relațională, cât și procesul de maturizare printr-o viziune sistemică, integrativă, oferită de cele 9 sisteme din structura matriceală umană.

 

Astfel, MNT® oferă posibilitatea de a crește calitatea relațiilor prin identificarea rapidă a mecanismelor de funcționare (dorințe, nevoi, frici) psihică, emoțională și fizică implicate în dinamica relațională.

 

Atât relația cu partenerul de viață, cât și relația cu copilul, se construiesc în baza elementelor de complementaritate și de compatibilitate, astfel că MNT® facilitează conștientizarea existenței aspectelor în comun, cu potențial de apropiere relațională, cât și a celor diferite, cu potențial de separare.

 

Pornind de la premisa că o relație conștientă și asumată poate rezulta doar din interacțiunea a două persoane echilibrate și armonioase, care își cunosc nevoile, dorințele, dar și credințele limitative, și care merg către destinul lor și își asumă un un proiect de viață comun, utilizând MNT® în cuplu pot fi identificate rapid comportamentele predominante în relație, raportul de forțe psihice și emoționale, ce oferă fiecare și ce așteptări are de la partener, dar și de la relație, calitatea de familist, capacitatea de exprimare a emoțiilor și de empatie, în același timp de implicare în relație, de asumare a responsabilităților, dar și nivelul de pragmatism și capacitatea de propunere a scopurilor comune și de urmărire a lor.

 

În relația cu copilul, MNT® oferă părintelui posibilitatea de a susține copilul și de a veni întâmpinarea cerințelor sale de dezvoltare conform potențialul nativ al acestuia, asigurându-i o educație personalizată și evitând, astfel, apariția unor conflicte și tensiuni generate de un dezacord între abilitățile înnăscute ale copilului și ceea ce părintele consideră, cu toate bunele intenții, că este bine pentru el.

 

 

MNT® – Modelul numerologic de tipologizare are aplicabilitate în diverse sisteme – cele trei expuse mai sus fiind direcțiile principale dezvoltate de Asociația Numerologilor din România, MNT® fiind un instrument util de lucru, cu aplicaţii incontestabile și la îndemâna utilizatorului mediu și o metodă cât se poate de actuală, exoterică, inspirată de știința străveche a numerologiei, care ține pasul cu progresul tehnologic al vremurilor pe care le trăim.

 

În sinteză, 

MNT® oferă o analiză rapidă a potențialului nativ – calitățile și vulnerabilitățile personalității și reflectă abordarea exoterică a numerologiei. Este un model distinct de tipologizare, ce poate fi aplicat cu succes în diferite sisteme, de la om, la familie, la organizație, instituție sau la societate, cu scopul de a optimiza modul de înțelegere și de gestionare a acestora.